woensdag 8 januari 2014

Mannen worden emotioneel van Volvo

Volvo nam de test af bij een aantal vrijwillige, willekeurige mannen. Zij kwamen erachter dat mannen eerder geraakt zullen zijn door een prachtige supercar dan het gehuil van een baby. Vrouwen bleken echter compleet het tegenovergestelde dubbel zo emotioneel te worden van een huilende baby dan van een mooie sportauto. Zou natuurlijk een mooi reclame-verhaaltje kunnen zijn van Volvo, maar bij de test is daadwerkelijk gebruik gemaakt van geavanceerde technologieën om de vrijwilligers eerlijk te testen.


De vrijwilligers werden foto's getoond van standaard auto's, lelijke auto's en mooie auto's (incl. de futuristische Volvo prototype). Hierna werden tevens foto's getoond van mannen en vrouwen met huilende baby's én aantrekkelijke vrouwen/mannen.

Het grootste hersenimpuls van de man was te meten bij een foto van een aantrekkelijke vrouw, daarna de rondingen van een auto en op de derde plaats de huilende baby's. Vrouwen reageerde het sterkst bij de baby, daarna de aantrekkelijke man en het minst bij de afbeeldingen van de auto's. Volvo claimt dat dit onderzoek nog nooit eerder is voorgevallen. Het laat zien dat het design van de auto invloed heeft op de basis emoties van de mens. Het Zweedse bedrijf zegt dat het opzoek was naar een auto die emotionele connecties heeft met zijn eigenaars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten