maandag 23 december 2013

De Boefjes van mijn jeugd.

Wat een foute titel zeg.

Alfalfa, Spanky, Buckwheat en Uh-huh. Sommigen weten bij de eerste naam al waar ik het over wil hebben. Het was een van de vele kinderfilms die ik, als snotneus, heb gekeken. De bendeleden van de He-Man Women Haters club, de charmante Darla en het kakkertje Waldo. Een vermakelijke film, zelfs wanneer je eigenlijk niet de juiste leeftijd hebt die op de voorkant van de video staat. Natuurlijk heb ik het over 'The Rascals', De Boefjes als je het over de nagesynchroniseerde Nederlandse versie hebt.

De jongens hebben gezworen niet in contact te komen met meiden. Toch wordt een lid, Alfalfa verliefd op een meisje, Darla. Na een rechtszaak veroordelen ze hem om haar en alle andere meisjes te vergeten, Maar Alfalfa heeft er veel moeite mee, omdat een rijkeluiskind hierdoor gemakkelijker bij Darla kan komen. Nadat hun clubhuis is afgebrand, willen ze middels een autorace geld bij elkaar winnen. Dit brengt ze tot hele andere inzichten.
"Quick, what's the number of 911?"
Een leuke film die is uitgegroeid tot een van de gruzelementen van mijn jeugd. Ik vraag me af of deze film jullie ook laat terugdenken, of heb je misschien een andere film die dat doet?

1 opmerking: