maandag 2 december 2013

De voetballende veteranen van Nike

Oude grijze baarden hebben ook nog steeds de behoefte om jong te blijven. Op het eerste gezicht is het ze niet gelukt. Naast de moeite om te bewegen, plassen en hun kleinkinderen te verstaan, schuilt er nog steeds een jonge versie in de betreffende persoon. Helaas kan het lichaam de jeugdige gedachtes niet meer bijbenen.


Het sportmerk Nike heeft dat goed door. In onderstaande commercial laat het zien dat de verouderde voetbalfans het niet kunnen laten om een gedisciplineerde wedstrijd te spelen zoals vroeger. De mannen sluipen 's nachts weg bij hun vrouwen en ontmoeten elkaar midden in de nacht op het lokale kunstgrasveldje. De mannen voelen zich weer als energieke jongemannen die met atletische bewegingen à la Ibrahimovic of Ronaldo de wedstrijd proberen te beslissen, voordat hun vrouwen wakker worden door het gemis van gesnurk.

Normaal maakt Nike gebruik van grote sportsterren, daarom blinkt deze reclame juist uit. De huidige sporters maken de slogan, 'just do it', waar. Voor de oudere mannen is een andere slogan nodig:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten